Okulumuzda “ Bilinmezliğin ve yeni ortama girmenin oluşturabileceği kaygı durumunu azaltmak” amacıyla; okulumuza yeni başlayan 9. Sınıf öğrencilerimiz, pansiyona yeni gelen öğrencilerimiz ve 9. Sınıf velilerimiz için bir haftalık uyum programı hazırlanarak uygulanmıştır.
9. Sınıfa başlayan öğrencilerde yeni bir okul, yeni arkadaşlar, yeni öğretmenler ve yeni bir ders programı ile karşılaşmanın getirmiş olduğu endişe ile “ ya okula alışamazsam, başarılı olamazsam, arkadaş edinemezsem vb.” gibi kaygıların olabildiği, pansiyonlu öğrenciler de ise; aileden ayrılmanın ve tek başına kalmanın getirmiş olduğu endişe ile “pansiyona, kurallara yemeklere alışabilir miyim, arkadaş edinebilir miyim, ailemi özler miyim, akran baskısı ile karşılaşır mıyım” gibi kaygılar görülebildiği bilinen bir durumdur. Veliler de ise “çocuğum okula alışır mı, arkadaş edinir mi, zorbalığa uğrar mı, başarılı olur mu, ulaşımı nasıl olur, sorun yaşarsa nerden kimden destek alır ” gibi endişeler olabilmektedir.
Tüm bu endişe ve beklentilere cevap verebilmek, öğrencilerimizin okula uyumunu kolaylaştırmak, okula karşı sempati ve aidiyet duygusu geliştirmek ve kendilerini okulda güvenli bir ortamda hissetmelerini sağlamak amacıyla uyum programımız uygulanmıştır. Programımız tüm 9. Sınıf öğrencilerimizi, pansiyonda kalan 9. Sınıf öğrencilerimizi ve 9. sınıf velilerimize yönelik çalışmaları kapsamaktadır.
1.Gün açılış programından sonra öğrencilerimiz sınıf rehber öğretmenleri tarafından sınıflarına alınmış ve tanışma etkinliği yapılmıştır. Tanışma etkinliklerinde amaç öğrencilerin birbirlerinin isimlerini öğrenmelerini ve eğlenceli bir şekilde kaynaşmalarını sağlamaktır. Tanışma etkinliklerinde MEB ve UNİCEF tarafından hazırlanan “9. Sınıf uyum programı uygulama kılavuzu ” kaynak alınarak oyunlar oynatılmıştır. Devamında sınıf rehber öğretmenlerimiz “beklentilerimiz ve endişelerimiz” etkinliği yaparak öğrencilerimizin okula ve derslere ilişkin beklentilerini endişelerini öğrenerek bunlara yönelik çözüm önerilerini görüşmüşlerdir. Bu etkinlik ile öğrencilerin çözüm yollarını görebilmeleri ve kendilerini okulda güvenli bir ortamda hissetmeleri amaçlanmıştır. Her sosyal ortamda olduğu gibi okulda ve sınıfta da bazı kurallara gerek vardır ve düzen disiplin başarıyı da getirir düşüncesi ile öğrencilerimize toplumda beraber yaşamayı ve herkesin hakkına saygı duymayı öğretmek için okul kurallarımız hakkında bilgi verilmiş, zaman yönetimi anlatılmıştır. Öğrencilerimizin öğretmenleri, idare, rehber öğretmen, memur, kütüphane, laboratuvar vb. ihtiyaç duyduğu kişi ve bölümleri tanıması ve fiziki mekanlar hakkında bilgi sahibi olması için okul gezdirilmiş ve devamında yemekhaneye öncelikli olarak götürülerek okulda ilk yemeklerini yemeleri sağlanmıştır.
Velilerimize yönelik ise okul idaresi ve rehber öğretmen tarafından çalışmalar yapılmıştır. Okul Müdür Vekilimiz “Hoş geldiniz” konuşması ile velilerimize Meram Fen Lisesi ailesine katıldıklarını belirtmiş, Müdür yardımcılarımız ise okul işleyişi hakkında bilgi vermişlerdir. Okul rehber öğretmenimiz de de velilere rehberlik servisini tanıtmış, 9 sınıf öğrencilerinin yaş özelliklerinden ve uyum sürecinden kaynaklı olarak öğrencilerin karşılaşabilecekleri durum ve sorunlardan ve çözüm önerilerinden bahsetmiş ve velilerin beklenti ve endişelerini alarak bu konularda açıklamalar yapmıştır.
Yine 1. gün pansiyonlu öğrencilerimiz için pansiyona alışmalarına, aileden ayrılık sürecini daha kolay atlatmalarına yardımcı olmak için okul idaresi ve belletici öğretmenlerin katkıları ile öğrenciler yemekhaneye erken alınarak yemek yeme düzenini öğrenmişlerdir. Yine pansiyonda rehberlik öğretmeni tarafından tanışma etkinlikleri yapılmış, üst sınıflarla birlikte akran dayanışması çalışmaları yapılmış, pansiyon kuralları açıklanmış ve öğrencilerin pansiyona dair beklenti ve endişeler alınarak açıklamalar yapılmıştır.
2 .Gün; öğrencilerimize okulumuzda akademik başarı yanında sosyal faaliyetlere de önem verildiğini ve kendi yetenekleri doğrultusunda çeşitli etkinliklere katılabileceklerini göstermek hem de eğlenceli vakit geçirmelerini ve kaynaşmalarını sağlamak amacıyla müzik öğretmenimiz ve üst sınıf öğrencilerimiz tarafından müzik dinletisi yapılmış devamında ise beden eğitimi hocalarımız eşliğinde “haydi maça” etkinliği ile sportif maçlar yaptırılmış oyunlar oynatılmıştır.
3. Gün; okul rehber öğretmeni tarafından öğrencilere rehberlik servisi ve rehberlik çalışmaları tanıtılmış, karşılaşabilecekleri sorunlar ve durumlar hakkında açıklama yapılarak rehber öğretmenin idarenin ve öğretmenlerin onlara yardımcı olacakları anlatılmıştır. Hem akademik hem de sosyal duygusal ve zihinsel açıdan kendilerini geliştirecek önerilerde bulunulmuştur. Rehber öğretmen eşliğinde üst sınıflarla 9. Sınıflar buluşturularak “akran desteği” çalışması yapılmış üst sınıflar yeni gelen arkadaşlarına okula başladıklarında neler hissettiler, nasıl uyum sağladılar gibi konularda karşılıklı diyalog şeklinde bilgi vermişlerdir.
Devamında okulumuz münazara kulübü öğrencileri tarafından kulüp çalışmaları ve bu çalışmaların öğrenci üzerinde ki; özgüven geliştirme, iletişim kurma, arkadaş edinme, düşünme yeteneğini geliştirme ders çalışmaya katkısı gibi konularda açıklamalarda bulunmuşlar ve bir münazara gösteri maçı yapmışlardır.
4. Gün üst sınıf öğrencilerimizin hazırladığı genel kültür yarışması yapılmı, öğrenciler hem eğlenceli vakit geçirmişler hem de akademik başarı kadar genel kültürün de bireysel gelişimimiz üzerinde ki etkilerini görmeleri sağlanmıştır.
Yine 4. gün akşamı pansiyonda kalan öğrencilerimizin kaynaşması amacıyla akranlarının yeteneklerini sergiledikleri müzik kulübümüzün ve müzik öğretmenimizin katkıları ile pansiyonda müzik dinletisi yapılmıştır.
5. Gün uyum programımız öğrencilerimizin ders öğretmenleri ile tanışmaları ve ders işleyişi hakkında bilgi edinmeleri ile sona ermiştir.
Adres:
Alparslan Mah. Meram Fen Lisesi Cad. No 35/E 42010 Meram/KONYA konyameramfen.lise GMAİL.COM
Telefon
0332 357 05 06